Shark ! czyli jak to jest z tymi rekinami...

Obraz
Każdy z nas pamięta film "Szczeki", gdzie drapieżne rekiny tylko czyhały na okazje.  Nic w tym dziwnego, ze na sama myśl o rekinach dostajemy gęsiej skorki.   Tak też było w moim przypadku. Gdy przyjechałam pierwszy raz na wyspę, pierwsze co rzuciło mi się w oczy to przystań ratownicza z kolorowa flaga, która wskazywała na obecność rekina w oceanie, niczym w "Słonecznym patrolu" . Myśl, która przewinęła mi się przez głowę to :" o nie! co ja tutaj robię".Jednak nie taki diabeł straszny jak go malują :-) Jestem na wyspie już ponad 2 lata i póki co żyję i mam się dobrze. Jeśli dostosujemy  się do wszelkich zakazów i nakazów , to ryzyko jest na prawdę niewielkie. Oczywiście, znajdziesz tu przepiękne plaże które są absolutnie zakazane i lepiej, by nie łamać przepisów, bo ryzyko obecności rekina jest na prawdę wysokie. Są to zazwyczaj plaże " otwarte" , z wysokimi falami, które stanowią pokusę dla wszystkich surferów. Na plażach otwart

Geocaching- w poszukiwaniu ukrytego skarbu !

Hej ! Dziś przeniosę Cię w świat poszukiwaczy przygód! Ja już odkryłam swój mały skarb, teraz czas na Ciebie :-)

Chcesz poczuć emocje prawdziwego zdobywcy skarbów? Geocaching idealnie przeniesie Cię w świat, w którym będziesz mógł sprawdzić swoje umiejętności i wiedzę, a co najważniejsze będziesz mógł zostawić po sobie ślad, którym podzielisz się z innymi uczestnikami zabawy!



wyspa la Reunion


Ja swoja pierwszą skrzynkę znalazłam w małym rajskim zakątku tuż obok wysokich klifów okazujących cudowny widok na błękitny ocean Indyjski. Znalezienie skrzynki zajęło mi trochę czasu... Najpierw dotarcie na miejsce z  GPS'em, później rozwiązanie łamigłówki, następnie przeszukiwanie wulkanicznych skalnych kamieni...





No i udało się! Pierwsza skrzynka zaliczona! A jej zawartość  pełna pozytywnej energii! Były to magnesy z optymistycznym przekazem. Niby nic kosztownego, ale nieraz krótka myśl bądź hasło skłaniające do refleksji i zmiany naszego życia, niejednokrotnie staje się cenniejsze niż skrzynie przepełnione złotem i pirackimi perłami. No ale nie czas na tematy filozoficzne. Teraz odpowiem krótko na pytanie, czym jest  Geocaching !


Tak, tak byłam z siebie bardzo dumna! 




Czym jest Geocaching?

Geocaching przypomina trochę grę w pokemony, tyle że jest zdecydowanie bardziej ambitna. Cała zabawa polega na szukaniu skrzynki z ukrytym skarbem, w rożnych miejscach publicznych (miastach, parkach, cmentarzach, plażach, górach... i tak dalej i tak dalej... ) praktycznie na całym świecie ( sprawdź, być może i w Twoim najbliższym otoczeniu znajduje się ukryty skarb :-) ). Do skrzynki można trafić za pomocą danych GPS (należy do tego ściągnąć aplikację). Jednak, aby trochę utrudnić poziom zabawy, niejednokrotnie dane GPS nie prowadzą nas bezpośrednio do ukrytego skarbu. Aby zdobyć skrzynkę należy rozwiązać pewną zagadkę, rebus lub równanie matematyczne, które naprowadzi nas do poszukiwanego miejsca.


Pierwsza skrzynka geocaching na wyspie





Gdy przejdziemy przez wszystkie etapy i znajdziemy ukryty skarb, największą radością jest odkrycie jej zawartości. Zazwyczaj są to drobne przedmioty typu breloczki z podroży od innych uczestników gry, bądź jakieś hasła motywujące. Możesz zachować jeden z elementów, pod warunkiem ze zostawisz coś swojego, przez co zachowana jest stała wymiana gadżetów miedzy członkami zabawy. W środku znajduje się również lista, na której można się "wpisać" jako znalazca skrzynki.








Ciekawostką jest to, że skrzynek geocaching  jest na prawdę sporo na wyspie la Réunion, zwłaszcza w górach. Dzięki temu możemy podziwiać piękno natury, jak i poczuć dreszcz przygody przeobrażając się w poszukiwacza skarbów.

Mimo że zwykle nie jestem zwolenniczką gier, tym razem pokochałam tę zabawę całym sercem. Plusem jest to, ze jesteś w ciągłym ruchu, odkrywasz nowe tereny, a przy okazji musisz ruszyć głową, by rozwiązać zagadkę. Gdy w końcu dotrzesz na miejsce, a zawartość skrzynki ma Ci coś optymistycznego do przekazania, uwierz mi, czujesz się jak prawdziwy odkrywca. :-)


Jeśli zdobyłeś już swoją skrzynkę, podziel się tym w komentarzu :-)









Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Tropem ukrytego skarbu na Oceanie Indyjskim. Historia pirata LA BUSE

Shark ! czyli jak to jest z tymi rekinami...

Jeden ze szlaków którego nie znajdziesz w przewodniku! Wodospad Chaudron