Shark ! czyli jak to jest z tymi rekinami...

Obraz
Każdy z nas pamięta film "Szczeki", gdzie drapieżne rekiny tylko czyhały na okazje.  Nic w tym dziwnego, ze na sama myśl o rekinach dostajemy gęsiej skorki.   Tak też było w moim przypadku. Gdy przyjechałam pierwszy raz na wyspę, pierwsze co rzuciło mi się w oczy to przystań ratownicza z kolorowa flaga, która wskazywała na obecność rekina w oceanie, niczym w "Słonecznym patrolu" . Myśl, która przewinęła mi się przez głowę to :" o nie! co ja tutaj robię".Jednak nie taki diabeł straszny jak go malują :-) Jestem na wyspie już ponad 2 lata i póki co żyję i mam się dobrze. Jeśli dostosujemy  się do wszelkich zakazów i nakazów , to ryzyko jest na prawdę niewielkie. Oczywiście, znajdziesz tu przepiękne plaże które są absolutnie zakazane i lepiej, by nie łamać przepisów, bo ryzyko obecności rekina jest na prawdę wysokie. Są to zazwyczaj plaże " otwarte" , z wysokimi falami, które stanowią pokusę dla wszystkich surferów. Na plażach otwart

Białe złoto z wyspy La Réunion

Czym można nazwać białe złoto
To po prostu sól. Wydaje się bardzo pospolite? Może i tak, ale ja osobiście nie wyobrażam sobie bez niej nawet zwykłej jajecznicy.

Ciekawostką jest to, ze tutaj miejsce produkcji soli odkryłam zupełnie przypadkowo. Pojechałam zobaczyć gejzery, a przy okazji tuż przy wybrzeżu trafiłam na "leżakująca sol". Gdy zaczęłam wgłębiać się w temat odkryłam,że zwykła sól może mieć wyjątkową jakość...
No cóż, nieraz zwykły spacer zamienia się w w prawdziwa odkrywczą przygodę.


Jak wygląda proces "produkcji"?
To proste, woda morska jest doprowadzana do specjalnych basenów, gdzie zaczyna parować i sól ulega krystalizacji.

Sól na wyspie La Réunion jest "produkowana" na zachodnim wybrzeżu  wyspy i to nie bez powodu. Jest to miejsce bardzo wietrzne i bardzo słoneczne co usprawnia proces krystalizacji soli. 

Ciekawostką jest to, ze woda tutaj jest bardzo zasolona. Na 1 litr wody przypada 42 gramy soli ( zwykle skala waha się miedzy 35-37 gram) 


Dlaczego sól jest wyjątkowa na wyspie ? 
Woda morska jest czysta bogata w chlorek sodu, wapn i magnez.
Poza tym brak zanieczyszczeń wpływa na wyjątkową jakość soli morskiej na wyspie la Réunion.

No wiec niby zwykła sól, ale biorąc pod uwagę fakt jak często po nią sięgamy w naszej kuchni, warto zadbać by była dobrej jakości :-)   

Może jest ktoś chętny na sól z wyspy la Réunion?
;-)








Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Tropem ukrytego skarbu na Oceanie Indyjskim. Historia pirata LA BUSE

Shark ! czyli jak to jest z tymi rekinami...

Jeden ze szlaków którego nie znajdziesz w przewodniku! Wodospad Chaudron