Shark ! czyli jak to jest z tymi rekinami...

Obraz
Każdy z nas pamięta film "Szczeki", gdzie drapieżne rekiny tylko czyhały na okazje.  Nic w tym dziwnego, ze na sama myśl o rekinach dostajemy gęsiej skorki.   Tak też było w moim przypadku. Gdy przyjechałam pierwszy raz na wyspę, pierwsze co rzuciło mi się w oczy to przystań ratownicza z kolorowa flaga, która wskazywała na obecność rekina w oceanie, niczym w "Słonecznym patrolu" . Myśl, która przewinęła mi się przez głowę to :" o nie! co ja tutaj robię".Jednak nie taki diabeł straszny jak go malują :-) Jestem na wyspie już ponad 2 lata i póki co żyję i mam się dobrze. Jeśli dostosujemy  się do wszelkich zakazów i nakazów , to ryzyko jest na prawdę niewielkie. Oczywiście, znajdziesz tu przepiękne plaże które są absolutnie zakazane i lepiej, by nie łamać przepisów, bo ryzyko obecności rekina jest na prawdę wysokie. Są to zazwyczaj plaże " otwarte" , z wysokimi falami, które stanowią pokusę dla wszystkich surferów. Na plażach otwart

Jedno z najpiękniejszych dni w roku... DZIEŃ MATKI

 Dzień Matki jest również obchodzony wyspie Réunion. Ouff, całe szczęście, bo według mnie jest to jedno z najpiękniejszych dni w roku.


 Mała ciekawostka !
 Dzień Matki we Francji ( jak i na wyspie) jest świętem ruchomym ! Obchodzony jest zawsze niedzielę! Zazwyczaj data ta przypada na ostatnią niedzielę maja, bądź na pierwszą niedzielę czerwca.

 Zapomnieć o świecie matki tutaj nie można... Już od miesiąca przypominają nam o tym wszelkie bilboardy, reklamy w telewizji i w centrach handlowych. 


Réuniończycy spędzają ten dzień bardzo rodzinnie, w restauracji, piknikując na plaży, bądź po prostu w domu rodzinnym wokół tradycyjnych potraw. Marmailles( czyt. marmaj ),czyli dzieci w dialekcie kreolskim, przynoszą laurki, bądź ręcznie robione prezenty dla swoich mam, a te nieco starsze dzieciaki zazwyczaj kupują gotowe niespodzianki


Zatem jak sam widzisz Dzień Matki to święto szczególne, obchodzone nawet na drugim końcu świata :-)

 Bo przecież nieważne gdzie, nieważne kiedy, ważne by pamiętać i spędzić go razem z tą najważniejszą osobą, nawet jesli miałoby to trwać tylko jedną godzinę telefoniczną. 


A tymczasem życzę wszystkim Matkom udanego świętowania :-)






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Tropem ukrytego skarbu na Oceanie Indyjskim. Historia pirata LA BUSE

Shark ! czyli jak to jest z tymi rekinami...

Jeden ze szlaków którego nie znajdziesz w przewodniku! Wodospad Chaudron